12 iul. 2015

Hercule, unde esti?!

Saptamana aceasta am avut ocazia de a revizita orasul Herculane. Cu traista in spate am traversat orasul la pas. Parea o excursie placuta, intr-un orasel cu aer istoric. Realitatea, insa, m-a lovit brusc. Totul este o ruina.
Ne-am oprit in centru, intr-un foisor, pentru un scurt popas si o gura bine-meritata de apa rece. In jur era un adevarat santier. La toate colturile erau muncitori care lucrau “pe rand”, doar de ochii lumii. Restul se relaxau in utilaje si pe unde apucau. De, spiritul romanesc.
Mi-am adus aminte ca am mai fost aici si in urma cu 14 ani. Eram un copil pe atunci, dar aveam o impresie mult mai buna asupra localitatii. Unii ar spune “bine ca se ocupau de el, macar”. Nu este chiar asa. Pe langa faptul ca se schimbau borduri (tipic), se lucra intens si la unele cladiri, dar nu in sensul bun. Langa cladirile vechi, cu un aer istoric impresionant si o incarcatura emotionanta deosebita, apar incet si cladiri noi, cu arhitectura care mai de care mai kitschoase.
Buticurile si terasele din zona sunt pe cat de rare, pe atat de scumpe si goale.
Legendarele bai de sulf sunt acum in paragina si in mizerie, sub ziduri ce stau sa se prabusasca la cea mai mica atingere.
Langa statuia zeului Hercule batea vantul. Doar cate o masina mai anima situatia, facand constructiile uitate de timp sa se cutremure la fiecare pas. Langa fiecare apare, desigur, placuta deja clasica “Atentie, cade tencuiala!”.
Hotelul Roman, de la iesirea din statiune, este mai mult un hotel-fantoma. Pe aici se perinda cativa pensionari si turisti aflati in zona ce isi lasa masinile la umbra, cat viziteaza oraselul.

In concluzie, parerea mea sincera de vizitator, nu ar recomanda vizitarea acestui loc, cel putin nu in aceasta perioada plina de muncitori, praf si dezinteres, toate amestecate cu o caldura sufocanta, specifica zonei de Sud-Vest a tarii. 


sursa foto: arhiva personala

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu